نرخ کلیک یا همان CTR چیست + 14 روش کلیدی افزایش نرخ کلیک

نرخ کلیک یا همان CTR چیست + 14 روش کلیدی افزایش نرخ کلیک

بسیاری از اوقات، کارشناس ها بیشتر تلاش های سئوی خود را کاملاً بر روی قابلیت دیدن شدن در گوگل متمرکز میکنند، آن‌ها می‌خواهند تعادل دقیق بین کلمات کلیدی بهینه‌سازی شده و کلمات کلیدی پر شده را مشخص کنند، اما یک نکته وجود دارد: اگر جستجوگران به محتوای شما علاقه‌مند نباشند، حضور در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای شما مفید نخواهد بود.

به جای اینکه تمام تلاش خود را روی ایجاد محتوای سئوی محلی متمرکز کنید تا آن جایگاه برتر را به دست آورید، باید بدانید که چه چیزی جستجوگران را به خوانندگان و خوانندگان را به مشتریان تبدیل می کند، و این موضوع ابتدا از طریق بهبود نرخ کلیک ارگانیک (CTR) شکل می گیرد.

چرا باید به نرخ کلیک (CTR) ارگانیک خود اهمیت دهید؟

نرخ کلیک ارگانیک به درصدی از کاربرانی که بر روی یک نتیجه موتور جستجو کلیک می کنند اشاره دارد. در این صورت، آن نتیجه URL شما خواهد بود. در حالی که در درجه اول به رتبه بندی بستگی دارد (هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، شانس بیشتری برای کلیک کردن دارند)، همچنین تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

اگر تلاش خود را بر روی بهبود CTR ارگانیک متمرکز کنید، می توانید رتبه گوگل خود را نیز بهبود بخشید. هنگامی که URL ها به طور مکرر بازدید می شوند، الگوریتم موتور جستجو صفحه شما را ارزشمند و مرتبط با پرس و جوهای آینده حاوی کلمات کلیدی محتوای شما در نظر می گیرد.

همچنین بخوانید: طراحی سایت در شیراز

چرا باید به نرخ کلیک (CTR) ارگانیک خود اهمیت دهید؟

14 روش برای بهبود نرخ کلیک CTR وبسایت

اکنون که می‌دانید نرخ کلیک یت همان CTR ارگانیک چیست و چرا مهم است، بیایید به بررسی چگونگی بهبود CTR خود بپردازیم.

 

1. از کلمات کلیدی Long-Tail استفاده کنید

یکی از اولین راه‌هایی که می‌توانید CTR ارگانیک خود را تقویت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است – به‌ویژه در عنوان‌ها و برچسب‌های عنوان. کلمات کلیدی دم بلند بسیار توصیفی هستند و در نتیجه محتوای شما را با هدف جستجو مطابقت می دهند.

وقتی کاربران یک کلمه کلیدی دم بلند توصیفی مرتبط با آنچه که به دنبال آن هستند می بینند، انگیزه پیدا می کنند تا روی URL شما کلیک کنند زیرا مطمئن هستند که پست شما حاوی اطلاعات مورد نظرشان است.

همچنین بخوانید: طراحی سایت در کیش

چگونه کلمات کلیدی دم بلندی را پیدا کنیم تا هدف کاربر را برآورده شود؟

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند اوبرسگجست، جت سئو، keywordtool  کمک خواهد کرد. این ابزارها از بهترین ابزارهای این حوزه برای تحقیق کلمات کلیدی بلند و نیاز کاربر هستند.

2. توضیحات متا را با دقت و کاربردی بنویسید

یکی دیگر از راه های استراتژیک برای بهبود نرخ کلیک CTR ارگانیک، نوشتن توضیحات متا اثربخش است. متا تکه‌هایی از متن هستند که در زیر برچسب عنوان شما در SERP (صفحه نمایش گوگل) ظاهر می‌شوند. توضیحات متای اثربخش به کاربران اطلاع می دهد که صفحه شما در مورد چیست و همچنین آنها را وادار می کند تا روی پست شما کلیک کنند.

باز هم، کلمات کلیدی شما در اینجا مفید خواهند بود. از آنها استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید که مقاله شما مشکلی را حل می کند که برای آن به پاسخ نیاز دارند. راه های دیگر برای بهینه سازی توضیحات متا عبارتند از:

  • پاسخ به سوالات: اگر بتوانید به سوالات کاربران خود در توضیحات متا پاسخ دهید، نیمی از نبرد را برنده شده اید که نرخ کلیک ارگانیک را بالا برده اید.
  • آن را خاص و مرتبط کنید: شما فقط 160 کاراکتر برای ایجاد توضیحات متا دارید. به همین دلیل است که باید توضیحات خود را تا حد امکان خاص و مرتبط کنید.
  • زبان قدرتمند: از زبان متقاعدکننده و قدرتمند، مانند کلمات پر احساس برای برانگیختن پاسخ های قوی مرتبط با پست خود برای بهبود CTR خود استفاده کنید.
    توضیحات متا نباید فقط یک ویژگی محصول باشد، آن را به یک صفحه آسانسور تبدیل کنید تا کاربران را متقاعد کنید که محتوا و راه حلی برای آنها دارید. در صورت امکان، می توانید یک CTA نیز اضافه کنید (مانند “بیشتر بیاموزید” و “دریابید که چگونه.”)

همچنین بخوانید: طراحی سایت در کیش

3. داده های ساختار یافته (استراکچر دی

تا) پیاده سازی کنید

پیاده‌سازی داده‌های ساخت‌یافته یک راه عالی برای «صحبت کردن» با الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. شما می توانید این کار را با استفاده از Schema.org انجام دهید تا محتوای خود را به کدی تبدیل کنید که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آن را پردازش کنند. این قابلیت به آنها کمک می کند تا نتایج جستجوی غنی و تعاملی را نشان دهند. این ویژگی معمولاً ریچ اسنیپت نامیده می شود.

استراکچر دیتا در بالای SERP ها ظاهر می شود.
استراکچر دیتاها جذاب تر از URL های ساده هستند.
آنها در یک نگاه اطلاعات بیشتری در مورد محتوا می دهند.
پیاده‌سازی داده‌های ساخت‌یافته نرخ‌های CTR ارگانیک شما را افزایش می‌دهد زیرا مردم محتوای تعاملی را دوست دارند.

4. ایجاد پست با تصاویر

استفاده از تصاویر در پست‌های شما یک روش رایج است، اما آیا می‌دانستید که تصاویر میتوانند نرخ کلیک یا همان CTR ارگانیک شما را بهبود بخشد؟ تصاویر موجود در محتوای شما یک راه قدرتمند برای افزایش تعامل هستند. آنها یک عنصر ضروری برای محتوای شما هستند که در اسنیپت ها و سایر جعبه های اطلاعات در SERP ها. برجسته ظاهر می شوند.

استفاده از تصاویر یک راه عالی برای افزایش CTR ارگانیک شماست. نه تنها این، بلکه شانس کلیک روی URL شما را در زمانی که کاربران به دنبال نتایج جستجو در بخش تصاویر می گردند، افزایش می دهد. برای انجام این کار، باید بهترین شیوه های سئوی تصویر مانند نامگذاری صحیح تصاویر و افزودن متن جایگزین را رعایت کنید.

5. از URL های توصیفی استفاده کنید

URL صفحه شما یکی از بخش های اصلی اطلاعاتی است که در SERP ها نشان داده می شود. به این ترتیب، باید آن را برای کمک به بهبود نرخ کلیک  CTR ارگانیک خود بهینه کنید.

یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که URL را تا حد امکان توصیفی کنید.

استفاده از URL های توصیفی به بهبود CTR ارگانیک شما کمک می کند. سعی کنید به طور طبیعی کلمه کلیدی خود را در URL خود قرار دهید. این موضوع اصلی پست شما را تقویت می کند و در نتیجه به کاربران نشان می دهد که محتوای شما مرتبط است.

نکته دیگر برای بهینه سازی URL خود کوتاه نگه داشتن آن است. این باعث می شود چشم راحت تر و همچنین جذاب تر شود. در نتیجه افراد بیشتری روی آن کلیک خواهند کرد.

6. قالب عنوان خود را ساده کنید

تگ عنوان شما بخشی دیگر از اطلاعاتی است که در SERP ها نمایش داده می شود و باید وقت خود را صرف فرمت صحیح آن کنید. بهترین راه برای انجام این کار ساده نگه داشتن آن است.

به یاد داشته باشید، مردم معمولاً نتایج جستجو را به دنبال مرتبط ترین نتیجه جستجو می کنند. اگر عنوان شما ساده باشد و به وضوح توضیح دهد که پست در مورد چیست، کلیک های بیشتری خواهید داشت.

یکی دیگر از نکات تگ عنوان که CTR ارگانیک شما را بهینه می کند، استفاده از برند تجاری یا شخصی است.

7. محتوای خود را بومی سازی کنید

7. محتوای خود را بومی سازی کنید

موبایل از نظر منابع ترافیک اینترنتی به سرعت از دسکتاپ پیشی گرفته است. اکثر تلفن‌های همراه دارای مکان‌هایی هستند که برای عملکردهای نقشه، به Google اجازه می‌دهند موقعیت مکانی آنها را بخواند و راه‌حل‌های مکانی ارائه دهد. ایجاد محتوای بومی‌سازی شده برای شرکت‌های کوچک و متوسط که فقط در حوزه‌های خاص و مشاغل خدمات حضوری فعالیت می‌کنند عالی است.

با بومی سازی محتوای خود، نرخ کلیک CTR ارگانیک خود را افزایش دهید. محتوای محلی همان چیزی است که اکثر کاربران تلفن همراه آن را جستجو می کنند.
از طریق محتوای بومی‌سازی شده، می‌توانید مخاطبان خود را به طور موثر هدف قرار دهید و در نتیجه مشتریانی با هدف بالا را دریافت کنید، که در حال حاضر به دنبال چیزی هستند که شما می‌فروشید یا ارائه می‌دهید.

آموزش ها: آموزش وردپرس در شیراز

یکی از راه های بومی سازی محتوای خود این است که موقعیت مکانی خود را در محتوا، توضیحات متا و تگ عنوان خود اضافه کنید. نکته دیگر این است که کسب و کار خود را در Google My Business (GMB) فهرست کنید. این به معنای واقعی کلمه شما را روی نقشه قرار می دهد. هنگامی که جستجوهای محلی انجام می شود، مکان و سایر اطلاعات کسب و کار شما در نتایج جستجو در کنار رقبا ظاهر می شود.

به یاد داشته باشید، برای افزایش کلیک، باید اطلاعات مربوطه را ارائه دهید. برای جستجوهای محلی، بیشتر از دیدن مکان شما در فراداده شما مرتبط نیست.

8. از فرمت لیست استفاده کنید

مردم عاشق لیست هستند. چرا؟ فهرست ها برای هضم به حداقل تلاش شناختی نیاز دارند.

لیست را در استراتژی محتوای خود برای بهبود کلیک های ارگانیک بگنجانید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که اعداد را در عنوان و برچسب عنوان خود قرار دهید. این به کاربران روشن می کند که فراتر از کلیک، فهرستی آسان برای خواندن وجود دارد.

یکی دیگر از دلایل ارگانیک افزایش CTR برای استفاده از listicles این است که آنها شانس شما را برای ظاهر شدن در قطعه های برجسته افزایش می دهند.

لیست ها یک نوع محتوای عالی هستند که به افزایش CTR ارگانیک کمک می کنند.
توجه داشته باشید که چگونه تیتر شامل یک عدد نمی‌شود، اما گوگل به کاربران نشان می‌دهد که پست فهرستی در قطعه برجسته است؟ SERP گوگل می‌داند که چه نوع محتوایی برای مخاطبانش مفیدتر است و استفاده از فهرست‌ها باعث افزایش CTR ارگانیک شما می‌شود.

 

9. winner و lossers ها را مشخص کنید

یکی از گام‌های ضروری برای بهبود CTR ارگانیک، محاسبه برندگان و بازندگان صفحات فعلی است. این به شما نشان می دهد که کدام صفحات، عنوان ها و انواع محتوا عملکرد خوبی دارند و همچنین کدام یک عملکرد ضعیفی دارند.

برای این اطلاعات به راحتی می توانید از Google Analytics استفاده کنید.

ابتدا به «Acquisition»، سپس «Search Console» و سپس «Queries» بروید و بدانید کدام جستجوهای Google به صفحات فعلی شما منتهی می‌شود.

Google Analytics CTR ارگانیک فعلی صفحات شما را به شما نشان می دهد.
این گزارش اطلاعات ارزشمندی مانند کلیک ها، نمایش ها، CTR و میانگین موقعیت SERP صفحات شما را به شما نشان می دهد. همچنین نرخ پرش، جلسات، تبدیل ها و سایر داده های ارزشمند را نشان می دهد.

بعد، در همان منو، می توانید صفحات فرود خود را نیز بررسی کنید.

با استفاده از این دو گزارش، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. سپس می توانید صفحات قدیمی و محتوای وب را مجدداً مشاهده کنید تا آنها را برای کلیک ارگانیک بیشتر بهینه کنید.

10. بهینه سازی سرعت سایت

با اولویت بندی گوگل به عنوان فاکتورهای رتبه بندی، تجربه صفحه و Web Core Vitals، سرعت سایت هرگز مهمتر از این نبوده است.

اگر وب‌سایت شما برای سرعت بهینه‌سازی نشده باشد، افراد ممکن است روی پیوند شما کلیک کنند اما به سرعت از بین می‌روند و بر CTR ارگانیک شما تأثیر منفی می‌گذارند. به طور کلی، در دستگاه های تلفن همراه، یک جهش از یک به سه ثانیه در سرعت سایت، نرخ پرش را تا 32 درصد افزایش می دهد.

 

11. از ریچ اسنیپت ها استفاده کنید

همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، ریچ اسنیپت ها راه دیگری هستند که می توانید کلیک ها را به وب سایت خود هدایت کنید. اینها نتایج جستجو با داده های نمایش داده شده در کنار آن هستند. در اینجا یک مثال است:

ریچ اسنیپت ها یک راه عالی برای افزایش CTR ارگانیک شما هستند.

تنها راه‌هایی که می‌توان آن نظرات و رتبه‌بندی‌ها را در نتایج جستجو نشان داد، یا (الف) فعال کردن یک افزونه rich snippet یا (B) کدگذاری دستی آن است. اطلاعات اضافی (مانند رتبه‌بندی‌ها، برای مثال)، به کاربران کمک می‌کند تصمیم بگیرند که آیا روی URL شما کلیک کنند یا خیر.

12. Breadcrumb Navigation را فعال کنید

هدف اصلی ناوبری خرده نان ارائه تجربه کاربری مثبت به کاربران است. این یک اثر گلوله برفی دارد که منجر به رتبه بالاتر وب سایت شما و در نتیجه CTR ارگانیک بالاتر می شود.

فعال کردن ناوبری خرده نان در وب سایت شما یک گزینه نیست. این برای موفقیت شما حیاتی است و باید بخشی عمدی از استراتژی شما باشد. در اینجا دستورالعمل های دقیق در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد.

13. صفحات فرود با نرخ تبدیل بالا بسازید

صفحات فرود یک عنصر اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند. آناتومی صفحه فرود را درک کنید، عناصری مانند یک عنوان واضح و مختصر، تصاویر با کیفیت بالا، ویدئوهای تولید شده خوب، متقاعد کننده و فراخوان برای اقدام باید به درستی انجام شوند.

با بهینه سازی برای UX، به کاربران یک تجربه مثبت بدهید. با حصول اطمینان از بارگیری سریع صفحه فرود و خواندن آسان، این کار را انجام دهید. انجام این کار احتمالاً نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد و نرخ کلیک شما را بهبود می بخشد.

14. از Heatmaps برای بهبود کلیک های سایت استفاده کنید

یک راه هوشمندانه برای استفاده بیشتر از کاربران سایت خود این است که مناطقی از صفحه وب خود را درک کنید که بیشترین کلیک روی آن ها را دارند. همچنین این یک ایده عالی است که بررسی کنید اکثر کاربران کجا را ترک می کنند. این امر ضروری است زیرا به شما کمک می کند بدانید کدام بخش از وب سایت خود را باید بهبود بخشید.

همچنین بخوانید: آموزش ادمین اینستاگرام

چرا این مهم است؟

هنگامی که مردم زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند و با کلیک کردن روی صفحات دیگر با آن درگیر می شوند، موتورهای جستجو آن را به عنوان سیگنالی برای ارزشمند بودن محتوای شما در نظر می گیرند. از طرف دیگر، اگر نرخ پرش شما بالا باشد، وب سایت شما در رتبه پایین تری قرار می گیرد زیرا موتورهای جستجو این را نشانه ای از مفید نبودن محتوای شما می دانند.

سوالات متداول CTR ارگانیک

CTR ارگانیک خوب چیست؟

میانگین CTR آلی بین 3-5 درصد است. با این حال، یک CTR ارگانیک خوب با استانداردهای صنعت مقایسه نمی شود، بلکه با منحنی CTR خودتان مقایسه می شود.

اهمیت CTR ارگانیک چیست؟

CTR ارگانیک یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا بر رتبه بندی شما و میزان ترافیک وارد شده به وب سایت شما تأثیر می گذارد.

چند دلیل رایج برای CTR پایین چیست؟

دلایل رایج CTR پایین شامل ابرداده هایی است که به اندازه کافی قانع کننده نیستند. همچنین می تواند به دلیل عدم استفاده از قطعه های غنی در میان چیزهای دیگر باشد.

CTR بالا خوب است یا بد؟

داشتن CTR بالا برای تجارت خوب است زیرا به معنای ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. این همچنین به معنای آگاهی بهتر از برند است زیرا رتبه شما بهبود می یابد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین نوشته ها:

خانهابزارتو!تماسپروفایل