آموزش صفر تا صد ادمین اینستاگرام این روزها به یک نیاز اصلی برای کاربران تبدیل شده است. فرفی نمیکند در چه سن یا جنسیتی هستید! پسر! دختر، جوان، نوجوان یا میانسال! آموزش ادمین اینستاگرام این روزها به یک نیاز برای همه این افراد شده. تعداد افراد فعال در اینستاگرام در حال حاضر به حدود 30 میلیون رسیده است! به همین دلیل ما به خیلی از افراد آموزش ادمین اینستاگرام و آموزش ادمینی اینستاگرام را پیشنهاد میدهیم.
نکات آموزش اینستاگرام و همچنین آموزش صفر تا صد ادمین اینستاگرام:
- آموزش مخاطب شناسی در اینستاگرام
- آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
- آموزش بازاریابی در اینستاگرام
- آموزش ادیت با موبایل مخصوص اینستاگرام
- آموزش اجرای کمپین در اینستاگرام
دلایل اهمیت اینستاگرام و آموزش ادمینی اینستاگرام
ازآنجایی که کاربران بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند و به دنبال آموزش ادمین اینستاگرام هستند و کسب و کارها چه کوچک چه بزرگ در این فضا کسب درآمد میکنند، فضایی مناسب برای شکل گیری مشاغل جدید و آموزش ادمینی اینستاگرام بوجود آمدهاست که چند دلیل اهمیت داشتن اینستاگرام را در زیر مورد برسی قرار دادیم.
- رشد راحت وسریع با آموزش ادمین اینستاگرام
- افزایش مشتریان با آموزش ادمین اینستاگرام
- افزایش فروش با آموزش ادمین اینستاگرام
- راحتی در تعامل با مشتریان و آموزش ادمینی اینستاگرام
- تنوع روشهای بازاریابی و فروش آسان آموزش ادمین اینستاگرام
- نشان دادن اصالت تجارت و برند آموزش ادمین اینستاگرام
- قابلیت رصد کردن رقبا آموزش ادمین اینستاگرام
- انتقال ترافیک به وبسایت آموزش ادمین اینستاگرام
- ایجاد اعتماد برای مخاطبین آموزش ادمین اینستاگرام
ادمین اینستاگرام کیست؟ و چگونه باید آموزش دید؟
قبل ازاینکه با راههای آموزش ادمین اینستاگرام و همه مسائل در این مورد آشنا شوید ابتدا باید بدانید که ادمین به چه کسی گفته میشود. درواقع ادمین اینستاگرام به کسی گفته میشود که با اصولیترین آموزش ادمین اینستاگرام توانسته باشد تخصص و مهارت، تسلط لازم را در زمینه اینستاگرام بهدست آورد. یک ادمین اینستاگرام با دانش و تخصصی که در این زمینه دارد به همراه نظارت و مدیریت که روی فعالیت اینستاگرامی دارد و با تعیین استراژدیهای تولید محتوا و آنالیز صفحه، به شناخته شدن و توسعه برند شما کمک قابل توجهی میکند.
آموزش ادمینی اینستاگرام = برد
هرکسب و کاری که داشته باشید یا درفکر راه اندازی برند خودتان باشید, دوتا راه دارید یا به صورت مستقیم به بازاریابی محصول خود و متقاعد کردن خریدار باید بپردازید که دردسرهای زیادی دارد یا اول ازهمه باید شرایط مناسب مانند، هزینه گرفتن مغازه و تهیه محصولات و هزینه اجاره و آب، برق، مالیات و… را فراهم کنید که این روش علاوه بر سرمایه گزاف ریسک بالایی هم دارد.
پس درستترین تصمیم برای آموزش ادمینی اینستاگرام چیست؟
شما با یک آموزش ادمین اینستاگرام به روش صحیح و اصولی، معاملهای دو سر برد را برای خود رقم میزنید به این صورت که دیگر نیازی به دردسرهای بازاریابی سنتی و سرمایه کلان و استرس هزینه زیاد را نخواهید داشت و از طرفی دیگر در فضای رایگان اینستاگرام میتوانید خودتان فروشنده محصولاتتان باشید یا با آموزش ادمینی به شغلی جذاب و پردرآمد وارد شوید. با این روش شما میتوانید در فضای روبه رشد اینستاگرام محصولاتتان را با قیمت واقعی بدون واسطه به دست مشتری برسانید.
آموزش ادمین اینستاگرام چگونه و چطور؟
مهمترین ملاکی که یک ادمین اینستاگرام باید داشته باشد تسلط کامل به تمام بخشهای اینستاگرام است که این بخشها شامل استوری، پست، کپشن پست، پروفایل، اطالاعات ذکر شده در پروفایل، دایرکت و… است.
اولین مرحله در آموزش ادمینی اینستاگرام
- شما باید به تمامی بخشهای اینستاگرام سرک بکشید و به تسلط کافی بر روی همهی بخشها برسید
- روش پیداکردن و دنبال کردن پیجهای مربوط به زمینه کاری خودتان را یادبگیرید.
- سرچ کردن درست در اینستاگرام را یادبگیرید.
- به تمامی تنظیمات دایرکت و نحوه ارسال پیام تسلط کافی پیداکنید.
- به تنظیمات پست و نحوه پست گذاری آشنایی و تسلط کامل پیداکنید.
- به تمام بخشهای استوری مسلط شوید و روش صحیح استوری گذاشتن را یادبگیرید.
- با کامنت گذاشتن و جواب دادن و تمامی موارد مربوط به این قسمت آشنایی کامل پیدا کنید.
در این بخش ابتداییترین مواردی که برای آموزش ادمینی اینستاگرام لازم دارید را برسی کردیم با یادگیری این قسمت شما یک قدم برای متخصص شدن در این زمینه نزدیک تر شده اید.
دومین مرحله آموزش ادمینی اینستاگرام
- سعی کنید برای برند خود نام آسان و بیاد ماندنی انتخاب کنید، اسم برند شما هویت کسب وکار و نشان دهندهی اصالت برند شما است. پس برای انتخاب آن نهایت دقت خود را بکارببرید. به سراغ اسمهای ساده و آسان بروید زیرا زمانی که مخاطب, پیج شما را بصورت اتفاقی در اکسپلور ببیند راحتتر در خاطرش میماند و اگر دوباره خواست به پیج شما سر بزند به آسانی بتواند آن را پیداکند.
- به تمامی بخشهای اینستاگرام سرک بکشید و با تمام بخشها آشنایی پیداکنید. برای مثال اگر به قسمت خانه (home) بروید و از آنجا وارد قسمت تنظیمات (setting) بشوید با موارد بسیار زیادی روبه رو میشوید که بخش امنیت (security) یکی از این قسمتها است. دراین بخش شما می توانید دستگاهایی که بجز تلفن همراهتان به پیجتان دسترسی دارند را ببینید و درصورت لزوم آنها را از صفحه خود خارج کنید.
همچنین شما برای امنیت پیجتان در این بخش می توانید 5 کار مهم را انجام دهید:
- رمز عبور قدرتمند و غیر قابل پیش بینی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و علائم ، انتخاب کنید.
- ثبت شماره تلفن و ایمیل واقعی و در دسترس
- فعال کردن تایید دو مرحله ای با توجه به اینکه با پیشرفت پیج شما احتمال هک میتواند بالا برود استفاده از پسورد دو مرحلهای خطر هک را تا حد زیادی کاهش میدهد.
- برسی ورود و خرج در login activity
- مسدود کردن دسترسی وبسایتها و اپلیکیشنها به حساب اینستاگرامتان
- برای پستها و استوریها, عکسها و کلیپهای با کیفیت انتخاب کنید و نهایت دقت را استفاده کنید.
تا اینجا شما دوقدم به آموزش ادمین اینستاگرام نزدیک شده اید.
سومین مرحله آموزش ادمینی اینستاگرام
- برای استوریهای خود سناریوهای خلاقانه طراحی کنید.
- برای پستهای خود کپشنهای جذاب بنویسید، برای کپشن جملات را متناسب با پستتان انتخاب کنید و از ایموجیها به اندازه کافی استفاده کنید.
- برای پستهایتان هشتگهای رایج و متناسب با محصول و پیجتان استفاده کنید.
- به ابزارهای آنالیز اینستاگرام مسلط شوید و نحوه استخراج مطالب اطلاعات از آنها را یادبگیرید.
شما تا اینجا 3 مرحلهی بسیار مهم از آموزش ادمینی اینستاگرام را یادگرفتید و با تمرین تمامی این مراحل میتوانید به تسلط و مدیریت خوبی در اینستاگرام برسید.
انواع آموزش ادمین اینستاگرام
آموزش ادمین اینستاگرام برای تولید محتوا
ادمین تولید محتوا باید ایدههای ناب و خلاق را در قالب پست و استوری به مخاطب نشان دهد. ادمین تولید محتوا باید با اصول تولید و ادیت محتوای بصری، بازاریابی محتوا، مارکتینگ در اینستاگرام و روانشناسی مخاطب آشنا باشد تا بتواند محتواها را به صورت متن، عکس، ویدئو به جالبترین حالت ممکن طراحی کند.
آموزش ادمین اینستاگرام برای تبلیغات
برخی از پیجهای محتوایی مانند (بلاگرها) برای درآمدزایی از پیج خودشان تبلیغات دیگر کسب وکارها را انجام می دهند. گاهی درخواستها برای یک پیج به قدری زیاد است که صاحب صفحه به تنهایی قادر به مدیریت آن نیست و در این شرایط ادمین تبلیغات اینستاگرام با داشتن استراژدی مناسب برای تبلیغات ، انتخاب کسب وکار و زمانبندی مناسب به کمک شما می آید.
آموزش ادمین اینستاگرام برای ارتباط با مشتری
گاهی صاحب پیج برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان و پاسخگویی سریع و دقیق، اقدام به استخدام ادمین ارتباط با مشتری برای پیج میکنند. این فرد باید در بخش کامنتها و دایرکتهای پیج به صورت فعال حضور داشته باشد و در کوتاهترین زمان ممکن به سوالات و درخواستهای کاربران پاسخ دهد. این مسئله در جذب مشتری و برای حفظ آن برای پیج های دارای مشتری بسیار اهمیت دارد.
آموزش ادمین اینستاگرام برای مجری
ادمین مجری کسی است که با انرژی جلوی دوربین میرود و با مخاطب شما ارتباط برقرار میکند. او به خوبی زحمت سناریونویس، تولیدکننده محتوا و تدوینگر را نمایش می دهد.
چند مهارت مهم که در آموزش ادمین اینستاگرام یاد میگیرید
- آشنایی کامل با نحوه عملکرد اینستاگرام و مسلط بودن به تمام امکانات و قابلیتهای آن
- شناخت الگوریتمهای اصلی اینستاگرام و مطالعه و اپدیت بودن در این زمینه
- چگونگی پیدا کردن نیاز مخاطب و شناخت به سلیقه مخاطب جهت ارائه محتوای مربوطه
- آشنایی و تسلط بر برنامه ادیت عکس و تدوین فیلم برای ساخت محتواهای بصری
- آشنایی و تجربه درباره روشهای افزایش بازدید و نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی
- مسلط شدن بر روشها و ابزارهای آنالیز اینستاگرام
- آموزش خلاقیت و ایدهپردازی برای ساخت محتواهای جذاب و اجرای چالشهای ترند
- آشنایی با تکنیکهای اجرای کمپینهای تبلیغاتی
- مسلط بر کپیرایتینگ و نوشتن متنهای تبلیغاتی حرفهای
- دارای روابط عمومی بالا و صبوری در مقابل نیازها و درخواستهای کاربران
- دارای روحیه جستجوگر و زیرنظر داشتن رقبا و همکاران
- توانمند در ساخت پروفایل و بایو حرفهای برای پیج
بعد از آموزش ادمینی اینستاگرام برای کار چه وظایفی دارید؟
- هشتگ سازی و استفاده از هشتگهای بجا و کارآمد – هشتگ سازی با توجه به جنس کسب و کار انجام میشود.
- تحلیل و آنالیز کامنتها و همچنین حذف دیدگاههای نامرتبط/نامناسب یا توهین آمیز
- افزایش لایک و بازدید از صفحه/پست/استوری با استفاده از روشهای مختلف تولید محتوا و استراتژیهای بازاریابی
- افزایش تعداد فالوورها و همچنین بدست آوردن فالوورهای واقعی/حقیقی
- اعمال استراتژیهای امنیتی جهت جلوگیری از نفوذهای ناخواسته به اینستاگرام/جلوگیری از هک شدن حساب
- ادمین اینستاگرام وظیفه افزایش میزان تعامل موجود در یک صفحه را به عهده دارد – افزایش میزان تعامل یا همان Engagement Rate Optimization
- تبلیغات و آشنا به اصول تبلیغ نویسی جهت جلب توجه کاربران و افزایش مخاطب
- تعامل با اینفلوئنسرها و یا کسب و کارهای محلی جهت تبلیغ و همکاری دو طرفه
- تولید محتوای مناسب و انتشار آن در قالب پست، استوری، IGTV – این کار باید به صورت منظم و همیشگی انجام شود.
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
- دارای روابط عمومی بالا و صبوری در مقابل نیازها و درخواستهای کاربرا
بازار کار بعد از آموزش ادمین اینستاگرام
بعد از اتمام آموزش ادمینی اینستاگرام به دوشکل میتوان مشغول به کار شد.
- به صورت ثابت در یک جا کار کردن
- به صورت فریلنسری (دورکاری)
ثابت کارکردن
اگر ادمین اینستاگرام بصورت ثابت در یک جا کارکند، به عنوان عضو دائمی یک سازمان یا شرکت مشغول به کار خواهد بود. این شغل به او این امکان را می دهد که به تمام وظایف مدیریتی مربوط به اینستاگرام را برعهده بگیرد که این وظایف میتواند شامل برنامه ریزی و اجرای استراژدیهای بازاریابی، ارتباط با مشتریان و پاسخ به نظرات وسوالهای آنها، مدیریت و بروز رسانی صفحه، ایجاد و مدیریت محتوا و تبلیغات و برسی آمار و گزارش دهی میباشد.
دورکاری
اگر بخواهید به صورت فریلنسری فعالیت کنید شما میتوانید به صورت مستقل یا برای چندین سازمان و شرکت مختلف کارکنید، میتوانید به عنوان مشاور اینستاگرام به شرکتها کمک کنید تا استراژدیهای خود را بهبود ببخشند، محتوای مناسب برای صفحه اینستاگرام تولید کنید، پاسخگویی به مشتریان را تسریع کنید. این مدل همکاری به ادمین این اجازه را می دهد که با بیشترین انعطاف پذیری به دور از محدودیت زمانی و مکانی خاص کارکنید و با شرکتهای مختلف همکاری داشته باشید..
رشدکاری
بعد از اینکه آموزش ادمینی اینستاگرام به بهترین شکل به پایان رسید و به عنوان ادمین مشغول بکار شدید، بهترین راه موفقیت وپیشرفت در حرفه خود این است که به صورت دائم اطالاعات خود را اپدیت کنید. تکنولوژی و روشها در حوزه مدیریت شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام با سرعت بسیار زیادی تغییر میکنند، بنابراین اهمیت بهروزرسانی و یادگیری مداوم برای بهروز ماندن در حرفه نمیتواند کافی باشد.
برای رشد و پیشرفت در کار، باید بهروز باشید و در جریان تغییرات موجود در زمینه مدیریت اینستاگرام و راههای بهبود استراتژیها و کمپینهای بازاریابی باشید. این شامل آشنایی با نوآوریهای فناوری، تحلیل و بررسی آمار و ارقام، مطالعه تحقیقات و مقالات حوزه و شرکت در دورههای آموزشی و کارگاههای آموزشی مرتبط با اینستاگرام است. همچنین، درک نیازها و ترندهای جدید در صنعت و بازار، بهعنوان یک ادمین اینستاگرام موفق، بسیار حائز اهمیت است.
به طور خلاصه، پس از آموزش اصولی ادمین اینستاگرام زمانی که شروع به فعالیت کردید، باید مداوم به دنبال آپدیت کردن اطلاعات خود و رشد، پیشرفت در کار باشید. این به شما کمک میکند تا با تغییرات روزانه در حوزهی مدیریت شبکههای اجتماعی و بهبود استراتژیها و کمپینهای بازاریابی، جلوی رقبا بگیرید و در حرفه خود بهترین عملکرد را داشته باشید.
مقدار اولین حقوق بعد از آموزش ادمین اینستاگرام
1. حقوق بین 2 تا 6 میلیون تومان
آن دسته از ادمینهایی که پیج شرکتها و کسب و کارهای کوچک را مدیریت میکنند و بخش کوچکی از وظایف ادمین (مثلاً انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان، ثبت سفارشها و گزارشدهی به کارفرما) را بر عهده دارند، بازه حقوقی بین 2.5 تا 4 میلیون را به خود اختصاص میدهند. البته این ادمینها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، میتوانند همزمان با چند مجموعه کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمینهایی که کار تولید محتوا انجام میدهند هم در این بازه قرار میگیرند.
2. حقوق بین 6 تا 15 میلیون تومان
ادمینهایی که در این بازه درآمدی قرار میگیرند، مهارت بالایی در تولید انواع محتواهای باکیفیت و جذاب را دارند. از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ادیت و تدوین و همچنین تولید بنرهای گرافیکی جزو مهارتهایی است که این ادمینها دارند. ادمینهایی که میخواهند محتوا تولید کنند، باید به ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پریمیر در رایانههای شخصی یا اپلیکیشنهای موبایل مثل ولو (Vllo) یا پیکسارت (picsart) آشنا باشند.
همچنین برخی از ادمینهایی که در کار تبلیغات، برنامهریزی، بازاریابی و مشاوره هم به کارفرما کمک میکنند، در این بازه درآمدی قرار میگیرند.
3. 15 میلیون تومان و بالاتر
در این بازه درآمدی، ادمینهای همهفن حریف قرار میگیرند. این ادمینها میتوانند مدیریت یک پیج بسیار بزرگ را برعهده بگیرند. علاوه بر آن، با دانشی که نسبت به روشهای بازاریابی و فروش آنلاین دارند، میتوانند علاوه بر اینستاگرام، مشاوری برای سایر پلتفرمهای اینترنتی یک کارفرما باشند. به عبارتی دیگر، این ادمینها باید دانش بالایی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. درآمد ادمینهای متخصص ممکن است تا 15 میلیون تومان در ماه هم برسد. حتی ادمینهایی دیدهایم که با مشاورههای حرفهای به پیجهای بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیدهاند.
جمع بندی
هدف از این مقاله (آموزش ادمین اینستاگرام) معرفی تمام امکانات اینستاگرام به عنوان فضایی گسترده برای اشغال زایی شما به عنوان ادمین اینستاگرام است. سعی کردیم که با انتشار این مقاله به درست تصمیم گرفتن شما کمک کنیم.
آیا میخواهید به دنیای وسیع اینستاگرام و شغل جذاب ادمینی وارد شوید؟
آیا تا به حال دوره ای درمورد ادمینی اینستاگرام را گذاراندهاید؟
لطفا نظرات و تجربیات با ارزش خودتان را درباره ادمین اینستاگرام برای ما کامنت کنید.