معرفی و بررسی ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی

برای صاحبان وب سایت، نتایج رتبه بندی جستجو همه چیز است. شما باید بدانید که آیا استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما کار می‌کنند. باید چک کنید که آیا صفحات سایت شما در کلمات کلیدی که مد نظر شما بوده اند رتبه گرفته اند یا خیر!

هنگامی که می خواهید صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خود را اندازه گیری کنید، ابزارهای ردیابی رتبه کلمه (کوئری) این اطلاعات را ارائه می دهند. این ابزارها پیشرفتی را که در طول اجرای استراتژی خود روی وبسایت و محتوا انجام می دهید را به شما نشان می دهند و در عین به نوعی روند پیشرفت برنامه ریزی شما برای وبسایت را نیز نشان میدهند.

4 تا ازبهترین ابزار ردیابی رتبه

  • Semrush : در مجموع بهترین
  • SE Ranking : بهترین برای ردیابی هم‌زمان کلمات کلیدی
  • kwrank: یک ابزار ایرانی بررسی رتبه کلمات کلیدی
  • Wincher

پیدا کردن نرم افزار ردیابی رتبه مناسب برای استفاده در وب سایت شما می تواند یک چالش باشد. ما مهمترین جنبه های هر یک از این ابزارها را بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم نرم افزاری را پیدا کنید که ویژگی های مورد نیاز خود را ارائه می دهد.

semrush بهترین ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی

ابزار شماره 1: Semrush ( بهترین حالت کلی)

Semrush طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای زیر نظر گرفتن نتایج SEO سایت شما ارائه می‌کند.

این ابزار در طول زمان یک رتبه بندی تاریخیچه ای از کلمات کلیدی سایت خود به شما ارائه میکتد که به شما کمک می کند پیشرفت کلمات کلیدی  خود را رهگیری کنید. می‌توانید این رتبه‌بندی‌ها را گروه‌بندی کنید و نام های دلخواهی برای گروپ های خود انتخاب کنید تا سریع تر به کلمات کلیدی خود دسترسی داشته باشید.

برای کسانی که باید از رایج ترین ویژگی های موجود در نرم افزار ردیابی رتبه فراتر بروند، Semrush امکانات بیشتری نیز به شما ارائه می دهد:

  • جستجوی کلمات کلیدی اضافی برای سایت شما
  • به دنبال فرصت های بک لینک با کیفیت بالا
  • تجزیه و تحلیل رقبای خود
  • آنالیز صفحات وب خود برای عملکرد سئو
  • دریافت پیشنهادات برای تولید محتوا
  • کمک به کمپین کلی بازاریابی دیجیتال شما
  • ردیابی عملکرد شبکه های اجتماعی شما

اگر هر یک از رتبه بندی سایت شما به طور قابل توجهی به سمت بالا یا پایین تغییر کند، Semrush برای شما هشدار ارسال می کند. سپس می توانید بررسی کنید کنید که آیا می خواهید تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید یا خیر.

هنگامی که می خواهید عملکرد رقبای خود را ردیابی کنید، می توانید تا 10 سایت برای ردیابی اضافه کنید.

SE RANKINGبهترین ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی

ابزار شماره 2 –:  SE RANKING (بهترین برای ردیابی کلمات کلیدی )

SE RANKING شباهت‌هایی به Semrush دارد. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند تا در زمینه‌های خاصی که استراتژی سئو سایت شما نیاز به اصلاح دارد، به رتبه های قابل توجهی برسید.

برای کسانی که وب سایت هایی دارند که بر آخرین روندها تمرکز دارند، داده های ردیابی بلادرنگ در رتبه بندی SE بسیار ارزشمند است. از ویژگی SE Ranking’s Keyword Rank Tracker استفاده کنید تا ببینید سایت شما در هر زمان دقیقاً کجا قرار دارد.

شما نه تنها می توانید موقعیت سایت خود را برای کلمات کلیدی مختلف ببینید، بلکه می توانید در مورد روندهای آینده نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. SE RANKING تلاش خواهد کرد تا بر اساس روندهایی که اندازه گیری می کند، عملکرد کلمات کلیدی شما را در آینده نزدیک تعیین کند.

وقتی می خواهید ببینید که سایت شما چگونه در مقابل رقبای اصلی خود قرار می گیرد، رتبه بندی SE ارائه می شود. شما به راحتی می توانید استفاده رقبای خود از کلمات کلیدی ارگانیک و تبلیغات پولی را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: آموزش filmora

رتبه بندی SE همچنین یک ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی ارائه می دهد که به شما کمک می کند حجم جستجوی کلمات کلیدی مختلف را اندازه گیری کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را برای کمپین های سئو خود تعیین کنید.

kwrank بهترین ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی

ابزار شماره 3: KWrank (یک ابزار ایرانی کامل برای رهگیری کلمات در ایران)

KWRank ابزار جامع سئو فارسی ارائه دهنده خدمات آنالیز سئو سایت، تحلیل عملکرد صفحات مختلف سایت و بررسی رتبه کلمات کلیدی می باشد. این سرویس قابلیت بررسی موقعیت وب سایت در جستجوی کلمات کلیدی از طریق کشور، شهر و دستگاه های مدنظر شما را به صورت خودکار در گوگل ارائه می دهد. رتبه کلمات کلیدی در گوگل به صورت روزانه بروز رسانی شده و شما می توانید جایگاه وب سایت خود در کلمات کلیدی مدنظر را به صورت نموداری و در مقایسه با روزهای قبل مشاهده کنید. تحلیل جایگاه رقبا و تحقیق کلمات کلیدی از دیگر امکانات KWRank می باشد.

نتایج بسیار دقیق و قابل استناد

هنگام بررسی رتبه کلمات کلیدی، هیچ گاه بر روی نتایج جستجو کلیک نمی شود و بدین ترتیب نتایج شخصی سازی نخواهد شد. KWRank نتایج ثبت شده را از طرف عموم کاربران نشان می دهد و این همانند حالتی است که کاربر هیچ گاه قبلا آن کلمه را جستجو نکرده یا روی نتیجه ای از آنها کلیک نکرده است.

ارائه گزارش های روزانه و متنوع

با استفاده از ابزارهای تحلیلی KWRank می توانید وضعیت وب سایت خود را در مقایسه با روزهای گذشته مشاهده و از میزان پیشرفت خود مطلع شوید. این اطلاعات در قالب نمودار و جداول متنوعی قابل مشاهده می باشد.

همچنین بخوانید: سئو سایت در شیراز

مشاهده اطلاعات بدون نیاز به لاگین

در سرویس KWRank برای هر دامنه یک لینک اختصاصی که به صورت عمومی نیز قابل رویت است، ایجاد می گردد که در این لینک رتبه روزانه تمامی کلمات کلیدی ثبت شده آن دامنه، بدون ورود به حساب کاربری، قابل مشاهده می باشد.

قابل استفاده در هر نوع سیستم

برای استفاده از ابزارهای KWRank نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری نمی باشد و با استفاده از هر نوع مرورگر و بر روی هر دستگاهی می توانید از این سرویس تحت وب استفاده نمایید

 

 

wincher بهترین ابزارهای ردیابی رتبه کلمات کلیدی

ابزار شماره 5 : Wincher

مناسب شرکت‌های کوچکی که به مزایای نرم‌افزار ردیابی رتبه کلمات کلید با قیمت پایین نیاز دارند. این ابزار  این امکان را به شما می دهد که چندین نفر را در حساب خود داشته باشید و در هزینه های شما نسبت به ابزارهای ردیابی که برای کاربران اضافی هزینه دریافت می کنند، صرفه جویی کنید.

علاوه بر قیمت پایین، Wincher برای شرکت‌های کوچکی که به ابزاری آسان برای استفاده نیاز دارند، عالی است. این ابزار یک رابط کاربری ساده دارد که برای دریافت سریع پاسخ های مورد نظر شما ایده آل است.

این ویژگی های اساسی ردیابی رتبه را به شما می دهد که برای بهینه سازی سایت خود به آن نیاز دارید. شما مجبور نیستید زمان زیادی را صرف راه اندازی حساب Wincher خود کنید و زمان بیشتری برای کار در سایت خود در اختیار شما قرار می دهد.

نتایج رقبای شما را ردیابی می کند و به شما پیشنهادهایی برای ایجاد تغییرات در سایت شما برای بهبود عملکرد شما می دهد.

اگر از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید، Wincher توانایی ردیابی کلمات کلیدی را در هر صفحه و پست جداگانه ساده می کند.

بهترین  ابزار ردیبای کلمات کلیدی برای سئو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ابزارهای ردیابی رتبه همه به یک شکل کار نمی کنند. برخی از این ابزارها بر معیارهای خاصی بر برخی دیگر تأکید دارند.

هنگامی که به دنبال ابزاری برای ردیابی رتبه هستید که با نحوه عملکرد وب سایت شما مطابقت داشته باشد، مهم است که معیارهای مربوطه را درک کنید. ابزاری را پیدا کنید که اطلاعات مورد نظر شما را در سطح عمقی که نیاز دارید ارائه دهد.

رتبه بندی کلمات کلیدی بصورت تاریخچه دار

ابزار ردیابی باید بتواند پروسه پیشرفت کلمات کلیدی شما را در طول زمان اندازه گیری کند. اگر رتبه شما به آرامی در حال بهبود است، و اگر شاهد افزایش در ترافیک ارگانیک خود باشید، موفق شده اید.

از طریق این داده ها، می توانید مطمئن شوید که کدام یک از اقدامات مرتبط با سئو بهترین نتایج را به شما می دهد. سپس می‌توانید روی آن اقدامات در سطح بیشتری در کل سایت خود تکرار کنید.

این ابزارها نمودارهای تاریخی را در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی شما نمایش می دهند. شما باید بتوانید مدت زمانی را که می خواهید در ابزار مطالعه کنید مشخص کنید.

علاوه بر این، اگر کلمات کلیدی شما دچار افت ناگهانی رتبه شوند، ابزار رتبه بندی باید به شما هشدار دهد. این می تواند نشان دهنده این باشد که شما نیاز به تعدیل جزئی در تاکید کلمه کلیدی خود دارید.

همچنین بخوانید: ادمین اینستاگرام در شیراز

اطلاعات ردیابی دقیق

می‌توانید از ابزار ردیابی رتبه‌تان در مورد انواع دستگاه‌هایی که نتایج رتبه‌بندی‌تان با آنها قوی است، بینش ارزشمندی کسب کنید.

ابزار شما باید بتواند ترافیک ارگانیک شما را بر اساس اینکه بازدیدکننده از رایانه رومیزی یا دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کرده، تجزیه کند. اگر ترافیک شما عمدتاً از کاربران تلفن همراه است، ممکن است به شما بگوید که بازدیدکنندگان سایت شما اغلب افراد جوان هستند. شاید به این معنی باشد که آنها در حین مسافرت دنبال سایت شما هستند، مثلاً به دنبال بهترین فروشگاه سخت افزار یا رستوران در نزدیکی هستند.

همچنین باید بتوانید ببینید کدام موتور جستجو این بازدید را ایجاد کرده است. به عنوان مثال، وب سایت شما ممکن است ترافیک ارگانیک بیشتری از Bing نسبت به Google ایجاد کند. این به شما می گوید که باید کار سئوی خود را برای بهبود نتایج در گوگل تنظیم کنید.

به عنوان یک مزیت اضافی، برخی از ابزارها به شما کمک می کنند موقعیت خود را در دسته های خاص پیگیری کنید. به عنوان مثال، با جستجوی Google، دریافت موقعیت به عنوان یک قطعه برجسته یا در بخش «افراد نیز سؤال می‌کنند» می‌تواند بسیار مفید باشد. ابزار رتبه بندی شما باید زمانی که سایت شما بخشی از این حوزه ها می شود و زمانی که این موقعیت مطلوب را از دست می دهید به شما هشدار دهد.

برخی از ابزارها همچنین زمانی که سایت شما در میان بخش‌هایی قرار می‌گیرد که بازدیدکنندگان به‌طور خاص تصاویر، ویدیوها و/یا گزینه‌های خرید را جستجو می‌کنند، اطلاع داده و ردیابی می‌کنند. رتبه بندی این بخش ها با جستجوهای عمومی متفاوت است، اما همچنان می تواند در این زمینه ها رتبه بالایی داشته باشد.

حجم جستجو را درک کنید

ممکن است به فکر راه اندازی یک کمپین سئو جدید در مورد موضوعی باشید که سایت شما در حال حاضر آن را پوشش نمی دهد. ابزار ردیابی رتبه شما باید بتواند جستجوی کلمه کلیدی و تخمین حجم را برای این موضوع ارائه دهد.

ممکن است متوجه شوید که حجم جستجو برای یک موضوع خاص آنقدر کم است که راه اندازی یک کمپین سئو جدید استفاده خوبی از زمان شما نیست.

با این حال، اگر ابزار رتبه‌بندی داده‌های تاریخی مربوط به حجم جستجو را به شما می‌دهد، ممکن است روندی برای یک موضوع خاص مشاهده کنید. اگر حجم جستجوی موضوع در حال حاضر نسبتاً کم است، اما به طور پیوسته در حال افزایش است، ممکن است بتوانید همین حالا به آن بپردازید. این می تواند شما را نسبت به رقبای خود برتری دهد.

داشتن این نوع اطلاعات می تواند به شما در تعیین مراحل بعدی در کمپین های سئو کمک کند.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

اکثر ابزارهای ردیابی رتبه برتر اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد وب سایت شما ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به شما بینشی در مورد نحوه عملکرد رقبای شما در SERP می دهند.

می توانید از این اطلاعات برای تعیین اینکه کدام دسته از کلمات کلیدی نیاز به بهبود در سایت شما دارند استفاده کنید.

شاید رقیب شما در حال تلاش برای ورود به حوزه مرتبطی از بازار است که شما قبلاً در نظر نداشتید. اما رقیب شما ممکن است برای به دست آوردن کشش در این زمینه تلاش کند.

با کمک ابزار ردیابی رتبه خود می توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی در این زمینه به شما موفقیت می دهد. پس از راه اندازی یک کمپین جدید سئو در مورد ایده خود، ممکن است افزایش قابل توجهی در ترافیک ارگانیک خود پیدا کنید، زیرا به ایده اصلی رقیب خود به خوبی پاسخ داده اید.

نتیجه گیری نهایی

برای تازه واردان در دنیای رتبه بندی جستجو و سئو، رمزگشایی این فرآیند ممکن است غیرممکن به نظر برسد. با این حال، هرچه اطلاعات بیشتری هنگام تصمیم گیری در اختیار داشته باشید، بهتر است.

بهترین ابزارهای ردیابی رتبه منبع کلیدی این اطلاعات هستند که به شما کمک می‌کنند تا قدم‌های صحیح را در حال حاضر و آینده بردارید. به جای داشتن یک رویکرد تصادفی برای استفاده از کلمه کلیدی، ابزار ردیابی شما کمپین های شما را متمرکز نگه می دارد و به سمت بالا حرکت می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین نوشته ها:

خانهابزارتو!تماسپروفایل