11 کتاب دیجیتال مارکتینگ برای سال 2023

11 کتاب دیجیتال مارکتینگ برای سال 2023

آقا بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ چیه؟ کتاب دیجیتال مارکتینگ چی بخونم؟ این سوالاتی هست که این روزا که یه Research توی وب زدم دیدم زیاد پرسیده میشه و حتی بعضی از اطرافیان هم همین سوال رو دارن، به همین دلیل تصمیم گرفتم در این پست از کومرا این قضیه بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ رو فیصله بدم.

همچنین بخوانید: آموزش اینستاگرام در شیراز

بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ

اینکه دنیای وب جز لاینفک زندگی ما شده و ادغام شده، حقیقتش بر کسی پوشیده نیست، مخصوصا شمایی که الان داری این مطلب رو میخونی و به دنبال کتاب دیجیتال مارکتینگ هستی این قضیه رو به خوبی درک میکنی. اما یک معظل یا نقطه قوتی که در دنیای وب و دیجیتال وجود داره اینه که این فضا روز به روز آپدیت میشه و بجز یکسری ساختارهای پایه؛ الگوریتم ها، تاکتیک ها، پلتفرم ها پیوسته در تغییر و آپدیت هستن. مثلا فیسبوک به متاورس

بخاطر همین نیاز هست که منابع و کتاب ها هم به روز بشوند. بخاطر همین یکسری فاکتور بایستی بگیریم و کتاب های به درد بخور و کاربردی رو معرفی کنیم. در بین این همه کتاب که در زمینه دیجیتال مارکتینگ تهیه شده، یکسری کتاب ها مقاومت کردن و به خوبی توانسته اند جایگاه خوبی در بین همه کتاب های دیجیتال مارکتینگ برای خودشون جور کنند!

کتاب های دیجیتال مارکتینگ که در زیر معرفی شدن، علاوه بر اینکه مناسب افراد فعال حوزه بازاریابی آنلاین (دیجیتال) هستند، مناسب افراد حوزه سئو و محتوا هم هست، پس اگر مثل خودم جز افرادی هستید که سئو کار هستید و به طرف دیجیتال مارکتینگ هم میل دارید، این کتاب های دیجیتال مارکتینگ برای شما هم توصیه میشه.

خب اگر آماده اید بریم سراغ معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ:

1- کتاب دیجیتال مارکتینگ آنچه مشتریان میل دارند: چگونه در هر نقطه تماسی یک تجربه بیاد ماندنی برای مشتریان ایجاد کنیم

نیکولاس جی. وب، نویسنده کتاب What Customers Crave: How to Create Relevant and Memorable Experiences at Every Touchpoint در این کتاب به 2 سوال ساده اما مهم در دنیای بازاریابی پاسخ میدهد:

مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند؟ مشتریان شما از چه چیزی متنفرند؟

در این کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه در هر نقطه تماس، تجربیات مرتبط و منحصر به فرد مشتری را تقویت کنید. نیکولاس وب به طرز  واضح و چشمگیری به درک این موضوع می پردازد که چگونه مشتری را در هر تجربه ای با برند خود خوشنود کنید و یک تجربه بیاد ماندنی برایش رقم بزنید. این کتاب دیجیتال مارکتیمگ به شما کمک میکند در عصر دیجیتال کنونی که هر روز دچار دگرگونی های تازه میشود بتوانید مشتریان خودرا بشناسید و بفهمید نیازهای اصلی که ب آن اهمیت میدهند چیست.

لینک دانلود کتاب

2- کتاب دیجیتال مارکتینگ بالا ذهن: از محتوا استفاده کنید تا نفوذ خود را گسترده کنید و کسانی را که برایتان مهم هستند درگیر کنید

کتاب دیجیتال مارکتینگ بالای ذهن، به شما می آموزد که چگونه با درگیر کردن مشتریان بالقوه و همکاران با استراتژی که آن را «بازاریابی شما» می نامد، به تمایز برتر بین رقبا دست یابید. اساس این کتاب این است که محتوای مستمر و باکیفیت با برقراری ارتباط مردم با آنچه که برایشان ارزش قائل هستند، زندگی افراد را بهتر می کند. به عبارت دیگر، محتوای شما باید ارزش ارائه کند! روشی که باعث میشود در روند کسب و کارتان تجدید نظر کنید.

3- کتاب دیجیتال مارکتینگ هک رشد: چگونه شرکت‌هایی با رشد سریع مرزهای موفقیت را شکستند!

این کتاب شامل نمونه‌های بی‌شمار واقعی از شرکت‌هایی با رشد بالا مانند DropBox و LogMeIn است. علاوه بر این، کتاب به دو بخش مجزا تقسیم می شود: «روش رشد» و «بازی رشد». کتاب هک رشد برای هر کارآفرین یا صاحب کسب‌وکاری که به دنبال توسعه موفقیت‌آمیز کسب‌ و کار است، خواندنی است.

4- کتاب دیجیتال مارکتینگ اوگیلیوی در تبلیغات

دیوید اوگیلوی معتقد بود که وظیفه تبلیغات فروش است و تبلیغات موفق برای هر محصولی بر اساس اطلاعات مصرف کننده آن است. او همچنین معتقد بود که تبلیغ کنندگان باید به ذهنیت مشتری احترام بگذارند. در سال 1985، او این عبارت را ابداع کرد: «مشتری احمق نیست. او همسر شماست.»

گاهی اوقات برای درک چگونگی ایجاد یک کمپین بازاریابی مدرن، باید به تاریخچه تبلیغات نگاه کنید. این کتاب که در سال 1985 منتشر شد، قبل از اینکه دیجیتال مارکتینگ حتی چیزی باشد.

Ogilvy یکی از پیشگامان تبلیغات غنی از اطلاعات و “فروش نرم” بود که به ذهنیت مشتری احتمالی توهین نمی کرد. کمپین های تبلیغاتی موفق Ogilvy نشان می دهد که چگونه می توان مشتریان بالقوه را متقاعد کرد، بر خوانندگان تأثیر گذاشت و محتوای به یاد ماندنی و همیشه سبز ایجاد کرد.

5- کتاب دیجیتال مارکتینگ Hooked: چگونه محصولاتی برای ایجاد عادت بسازیم

ممکن است زیاد به این قضیه فکر نکنید، اما بیشتر استفاده روزانه از محصولات توسط ما به شدت بر اساس عادت است.Nir Eyal در این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا مردم با محصولات خاصی درگیر می‌شوند و چرا محصولات دیگر شکست می‌خورند. در این کتاب دیجیتال مارکتینگ فرآیند چهار مرحله ای برای ساخت محصولاتی که کاربران را به خود جذب می کنند را یاد خواهید گرفت.

این فرآیند شامل: محرک، اقدام، پاداش و سرمایه‌گذاری است .یک اصل اثبات شده که توسط برخی از استارت‌آپ‌هایی با سریع‌ترین رشد در فضای فناوری استفاده می‌شود.

6- کتاب دیجیتال مارکتینگ راه شناخت

این کتاب اهمیت فوق العاده‌ی برندسازی و به طور خاص برندهای شخصی را نشان می دهد. این راهنمای کامل 26 درسی چگونگی ایجاد یک برند شخصی موفق را در اختیار شما قرار می دهد. مهم‌تر از همه، «جاده به سوی شناخت»، بینش‌های بسیاری از افراد موفق کسب‌وکار را نشان می‌دهد که از برند شخصی خود سود برده‌اند.

7- کتاب دیجیتال مارکتینگ حلقه ویروسی: از فیسبوک تا توییتر، چگونه باهوش ترین مشاغل امروزی رشد می کنند

حلقه ویروسی آغازگر قدرت محتوای مشترک در عصر اینترنت است. آدام ال. پننبرگ، نویسنده ماهر از نیویورک تایمز، شرح مفصلی از نحوه طراحی محصولات آنلاین برای گسترش ویروسی آن ارائه می دهد. این کتاب شامل مثال های واضح از شرکت هایی مانند فیس بوک، eBay، توییتر و فلیکر است که ارزش و درک این کتاب را دو چندان کرده. در پایان، خواندن این کتاب را برای پیشینه عمیق در طراحی یک محصول در مقیاس انبوه پیشنهاد می کنم.

8- کتاب دیجیتال مارکتینگ مُسری: چرا همه چیز درگیر میشود

تبلیغات دهان به دهان 10 برابر موثرتر از تبلیغات سنتی است، چرا مردم به جای چیزهای دیگر درباره برخی چیزهای دیگر صحبت می کنند و به اشتراک می گذارند؟ چرا برخی از محصولات جذب می شوند، برخی از ایده ها منتشر می شوند و برخی از محتوای آنلاین ویروسی می شوند؟

این مقدمه اساسی برای کتاب آقای جونا برگر است. در این کتاب دیجیتال مارکتینگ علم پنهانی را که در پس دهان به دهان و انتقال اجتماعی وجود دارد بیاموزید. اگر به دنبال ارتقای استراتژی بازاریابی خود هستید، این کتاب را دوست خواهید داشت زیرا تحقیقات بسیار دقیق با نمونه های متقاعد کننده واقعی با هم جفت شده اند.

همچنین بخوانید: آموزش اینستاگرام در شیراز

9- کتاب دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ساده

بسیاری از آژانس های بازاریابی به شما می گویند که برای موفقیت در دنیای بازاریابی به افزایش نرخ تعامل، لوگو، طرح های رنگی، صفحات فرود شیک و …. بسیار بیشتری نیاز دارید. اما بدون وجود قیف فروش، بیشتر تلاش‌های بازاریابی شما کارساز نخواهد بود. اگر در یک آژانس بازاریابی بدون هیچ نتیجه ای پول هدر داده اید، دونالد میلر به شما کمک می کند تا دلیل آن را بیابید. او برای افزایش فروش، رشد تبلیغات شما و ارتباط با مشتریان بالقوه، طرحی روان و قابل درک در کتاب بازاریابی ساده ارائه می دهد.

10- کتاب دیجیتال مارکتینگ ماشین فروش نهایی

برخلاف عنوان این کتاب دیجیتال مارکتینگ، (ماشین فروش نهایی) صرفاً در مورد فروش نیست، بلکه یک کسب و کار را از تمام قیف های بازاریابی محدود می کند. شما همان فرآیندهای «چت هولم» را برای مدیریت زمان، تیم‌ها و نحوه بهینه‌سازی هر مرحله از کانال بازاریابی خودش خواهید آموخت. این یک کتاب بسیار خوب برای مدیر عامل های شرکت هاست.

امیدوارم این مطلب درباره بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کرده باشد. اگر تجربه ای در رابطه هر یک از کتاب ها دارید با ما در میان بگذارید. تشکر بابت مطالعه این مطلب.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین نوشته ها:

خانهابزارتو!تماسپروفایل